rsstrio.blogg.se

Types de strophes poesie
Types de strophes poesie











types de strophes poesie

But they are not unique in this respect: if one wanted, the fact that narration is combined with melodic performance could also join pieces as disparate as the eleventh-century Chanson de Roland and the nineteenth-century Hungarian or Rumanian folk ballads.

types de strophes poesie

Literary historians will hardly be satisfied with this approach, even if one cannot deny some similarity between all these poems. Beside the need of a narrative line for these poems, the fact that ‘narrative song was of no fixed length’ is the only proof offered for the community of this genre all over Europe. He remarks on the great variety of the metrical and musical forms used in different language areas: this diversity allows him to identify some sub-groups (such as Slavic or Romance epic songs), but no extralinguistic connections are mentioned.

types de strophes poesie

The poetic features of the narrative songs are described in a very succinct way by Burke. They are never quite the same in any two regions, but they are not all that different either: unique combinations of recurrent elements, local variations on European themes. His examples are Tinódi’s Siege of Eger, together with the English Gest of Robin Hood and the Italian cantare I Reali di Francia, as well as several German and Scandinavian ballads.įor Burke as an historian of mentalities, the differences between various types of literary expression are less important than the presentation ofĪ few basic types of artefact and performance. In the course of his presentation, Burke refers among other genres and exemplars to the Hungarian report songs. One of the most important of these is the narrative song, which it is convenient to call ‘ballad’ or ‘epic’ (according to length), although the singers themselves were more likely to use simpler terms like ‘songs’ (Danish viser, Serbian pjesme), ‘stories’ (the Spanish romances), or ‘old things’ (Russian stariny). In his outstanding work on Popular Culture in Early Modern Europe, Peter Burke dedicated a lengthy chapter to the different literary genres characteristic of that period. Dies kann aufgrund einiger besonderer Charakteristika der ungarischen, deutschen und italienischen Berichtlieder überzeugend aufgezeigt werden, obwohl aktuelle Theorien die Identität einer solchen Gattung über Zeiten und Grenzen hinweg zu erkennen versuchen. Abschließend wird gefolgert, dass direkte deutsche und italienische Einflüsse auf die ungarische Lyrik jener Zeit zwar sehr wahrscheinlich sind, aber dass diese Gattung vor allem vom eigenen, formalen Erbe nationaler poetischer Traditionen abhängt. Der Beitrag soll außerdem die charakteristischen Merkmale der Lieder aufzeigen, die sich innerhalb der spezifischen nationalen Literaturen des fünfzehnten und sechzehnten Jahrhunderts mit den Kriegsereignissen beschäftigen. Indem die deutschen “Ereignislieder” und die italienischen Cantari, die sich alle mit den Kriegen gegen die Türken beschäftigen, und einige ungarische Gedichte derselben Periode genauer studiert und miteinander verglichen werden, wird die Validität der Hypothese, dass das “historische Lied” oder das “Ereignislied” ein paneuropäisches literarisches Phänomen sei, überprüft. Dieser Beitrag untersucht die Parallelen und Unterschiede innerhalb dieser Gattung-die insbesondere im Oeuvre des Dichters und Liederkomponisten Sebastian Tinódi (ca. 1510–1556) vertreten war-und die zeitgenössischen deutschen und italienischen Kriegsgedichte. Ein besonderer Korpus dieser Art von Gedichten entstand in der ungarischen Literatur des sechzehnten Jahrhunderts, in der eine wichtige Gattung, das Berichtslied, allein den türkisch-ungarischen Kriegen gewidmet war.

types de strophes poesie

Eine bestimmte Form der kontroversen Poesie entsteht dann, wenn Dichter einen militärischen Konflikt zum Thema ihrer Werke erheben.













Types de strophes poesie